Звіт за 2022-2023 н.р.
ЗВІТ КЕРІВНИКА ЗДО №6
«Кожен дитячий заклад має, насамперед, бути для дітей хатою радості, де діти могли б вчитись без примусу, гратися, перебувати в оточенні щирої приязні, задовольняти свої дитячі інтереси і потреби», - ці слова Софії Русової об’єднали прагнення педагогів та батьків ЗДО №6 м. Дубна щоденно бачити щасливими своїх вихованців.
Заклад дошкільної освіти №6 «Золотий ключик» побудований за типовим проектом у 1977 році і функціонує як заклад комбінованого типу. Знаходиться у комунальній власності і підпорядкований управлінню освіти Дубенської міської ради. Адреса закладу: вул. Морозенка 75.
Заклад дошкільної освіти працює на п’ятиденці з 10,5 годинним режимом роботи (7.30 – 18.00 год.) та чергова група – з 12 годинним перебуванням дітей (7.30 – 19.30 год.). Установчими документами закладу є:
*Статут закладу дошкільної освіти №6 комбінованого типу Дубенської міської ради Рівненської області, затверджений рішенням міської ради №1154 від 10 вересня 2021 року;
*Довідка АБ №496382 з Єдиного Державного Реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), затверджена наказом Держкомстату України 12.06.2007. №164.
Проектна потужність закладу дошкільної освіти -220 місць.
Наповнюваність закладу дошкільної освіти в 2022-2023 навчальному році – 235 дітей; в короткотривалих групах – 31 дитина. Всього: 266 дітей.
У ЗДО №6 функціонує 11 вікових груп, з яких:
-
2 групи для дітей раннього віку;
-
3 другі молодші групи;
-
3 середні групи;
-
2 старші групи;
-
1 санаторна група для дітей з малими і затухаючими формами туберкульозу.
При ЗДО з 2003 року організовано групу короткотривалого перебування п’ятирічних дітей, які не відвідують дошкільний заклад. А з 2015 року відкрито ще одну таку групу для п’ятирічних дітей, неохоплених дошкільною освітою при Ліцеї №6. Групи короткотривалого перебування п’ятирічних дітей, неохоплених дошкільною освітою, працювали з 01 жовтня по 01 червня 2022-2023 навчального року згідно затвердженого розкладу занять та режиму роботи.
В 2022-2023 навчальному році в зв’язку з військовим станом в країні в ЗДО №6 функціонувало 10 груп ( з двох ясельних груп функціонувала лише одна).
Мережа груп і кількість дітей в 2022 – 2023 н. році
№ п/п |
Групи ЗДО №6 |
Кількість дітей |
1. |
І молодша №1 група |
- |
2. |
І молодша №2 група |
13 |
3. |
ІІ молодша №1 група |
18 |
4. |
ІІ молодша №2 група |
14 |
5. |
ІІ молодша №3 група |
24 |
6. |
Середня №1 група |
28 |
7. |
Середня №2 група |
29 |
8. |
Середня №3 група |
23 |
9. |
Старша №1 група |
39 |
10. |
Старша №2 група |
35 |
11. |
Санаторна група |
12 |
12. |
Суботня (при ЗДО №6) група |
17 |
13. |
Короткотривала (при Ліцеї №6) група |
14 |
|
Всього: |
266 |
ЗДО №6 забезпечений педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом: 21 вихователь, директор, вихователь-методист, практичний психолог, інструктор з фізкультури, три музичні керівники, асистент вихователя.
Всього педагогів: 29
-
з вищою освітою - 22
-
з вищою спеціальною - 15
-
з вищою педагогічною - 7
-
з середньою спеціальною - 7
Стаж педагогічної роботи педпрацівників:
-
до 30 років - 19 чол.,
-
від 31 до 40 років - 4 чол.,
-
від 41 до 50 років - 6 чол.
-
від 51 до 55 років - -
-
від 55 і більше - -
За результатами атестації в педколективі всього:
-
"спеціаліст вищої категорії" - 13 чол.,
-
"спеціаліст І категорії" - 5 чол.,
-
"спеціаліст II категорії" - 2 чол.,
-
"спеціаліст" - 9 чол.
Знаком "Відмінник освіти України" нагороджені 3 педагогів закладу: Гаврилюк Т.О, Гаврилюк Л.В., Янішевська Н.В.; присвоєно звання «старший вихователь» вихователю - методисту Гаврилюк Т.О., звання «вихователь – методист» - музичному керівнику Скрипник Л.С.
Курсовою перепідготовку при РОІППО в 2023 році охоплено 5 педагогів (Холод Л.В., Блажевич Л.В., Кочева Л.В., Кідиба Л.В., Гаврилюк Л.В.).
Атестацію в 2023 році пройшли: вихователь-методист Гаврилюк Т.О., фізінструктор Лаговська С.В., вихователі Бондарчук Л.М., Карпюк З.В., Капітула І.М. Намчук В.В., Нагорнюк В.М., Янішевська Н.В.
Обслуговуючого персоналу 29 чоловік, в тому числі 2 медичні сестри, які здійснює медичне обслуговування.
ЗДО №6 у своїй роботі керується Конституцією України, Законом України «Про дошкільну освіту», наказами, розпорядженнями, інструктивно-методичними листами, рекомендаціями МОН України, нормативними документами МОН України та управління освіти Дубенської міської ради.
В закладі дошкільної освіти №6 вся освітня робота здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція (2021р.), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН України від 16.06.2015 №641), нового Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (наказ Міністерства охорони здоров`я України від 24.03.2016 № 234), Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та інших нормативно-правових актів.
Пріоритетним напрямком ЗДО №6 є комплексне вирішення фізкультурно-оздоровчих завдань у поєднанні з формуванням екологічної культури дошкільників.
Протягом 2022 – 2023 н. року педколектив працював над реалізацією запланованих завдань:
1.Об’єднати зусилля педагогів та батьків для охорони, збереження і зміцнення дитячого здоров’я та підвищення опірності організму до негативних факторів зовнішнього середовища з урахуванням реалій сьогодення та дій правового режиму воєнного стану.
2.Формувати соціально-громадянську компетентність у дітей дошкільного віку, консолідуючи зусилля педагогів і батьків для зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм; утвердження активної позиції громадянина України; виховання ціннісного ставлення до своєї родини, роду, історії українського народу, його традицій та культури.
3.Сприяти становленню комунікативно-компетентної особистості в комплексному розвитку всіх компонентів мовлення на основі створення сприятливого мовного середовища, заохочення дітей до користування книжками.
4.Спрямувати виховну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами на забезпечення соціалізації, розвитокїх пізнавальної діяльності та комунікативних навичок, навичок самостійності та самообслуговування.
Орієнтуючись на конкретну особистість, тобто, на інтереси кожного вихованця закладу дошкільної освіти, педагогічний колектив творчо та відповідально працював над виконанням поставлених завдань в 2022 – 2023 навчальному році.
Педагоги закладу разом з батьками вихованців подбали про створення розвивального предметно-ігрового середовища. Організація предметного середовища відповідає завданням фізичного і психологічного благополуччя дошкільників. Формування повноцінного розвивального предметно-ігрового та комунікативного середовища сприяє соціалізації дитини, впливає на всі аспекти її розвитку. Оснащення осередків вихователі постійно змінюють, трансформують відповідно до нових ідей, задумів. В закладі дошкільної освіти належним чином обладнані групові кімнати та кабінети: «Спортивна та гімнастична зали», «Кімната аромотерапії та профілактики дитячого травматизму», «Кабінет масажу», «Музична зала», «Вітальня психолога», «Інклюзивна кімната».
В кожній віковій групі розміщені центри розвивального предметно-ігрового середовища: пізнавально-інтелектуальний центр, фізкультурно-оздоровчий, ігровий центр, мовленнєвий центр, художньо-естетичний та центр самоорганізації:
№ п/п |
Назва центру |
Куточки, які утворюють центр |
3-ій рік життя |
4-ий рік життя |
5-ий рік життя |
6-ий рік життя |
1. |
Пізнавально-інтелектуальний центр |
Куточок сенсорного виховання |
|
|
|
|
Куточок моделювання та конструювання |
|
|
|
|
||
Куточок логіко-математичного розвитку |
|
|
|
|
||
Національний куточок |
|
|
|
|
||
Куточок природи |
|
|
|
|
||
2. |
Фізкультурно-оздоровчий центр |
Куточок фізичного виховання |
|
|
|
|
Валеологічний куточок |
|
|
|
|
||
Куточок безпеки життєдіяльності |
|
|
|
|
||
3. |
Ігровий центр |
Куточок сюжетно-рольових ігор |
|
|
|
|
Куточок конструкційно-будівельних ігор |
|
|
|
|
||
Куточок ряження |
|
|
|
|
||
4. |
Мовленнєвий центр |
Мовленнєвий куточок |
|
|
|
|
Куточок книги |
Складова мовленнєвого куточка |
|
|
|
||
Театральний куточок |
Настільний театр у мовленнєвому куточку |
|
|
|
||
5. |
Художньо-естетичний центр |
Куточок образотворчості |
|
|
|
|
Куточок музичного виховання |
|
|
|
|
||
6. |
Центр самоорганізації |
Куточок чергових |
|
|
|
|
Куточок усамітнення |
|
|
|
|
||
Куточок праці |
Матеріали, ігри для розвитку навичок самооб- слуговування |
|
|
Всі центри в міру можливості оснащені наочними посібниками та приладдям, інтересам дітей підпорядковане створене розвивальне середовище.
В зв’язку з введеням в країні військового стану, в закладі облаштовано найпростіше укриття, яке забезпечує безпеку дітей. Питання безпеки — найбільш актуальне в період воєнного стану. Тому освітній простір ЗДО організований з дотриманням максимальної безпеки всіх учасників освітнього процесу.
Оскільки пріоритетним напрямком закладу є фізкультурно-оздоровчий, то вагомий пріоритет всієї освітньої роботи підпорядкований виконанню цих завдань. В закладі проводиться відповідна робота з питань фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят. Серед багатьох чинників, що впливають на здоров’я та працездатність дитячого організму, що росте, важливе значення має рухова активність як біологічна потреба в русі, задоволення якої є найважливішою умовою гармонійного розвитку та виховання дитини. В умовах закладу це можливо завдяки раціональній організації рухового режиму впродовж дня, який реалізується через різні форми організації рухової діяльності. Основною формою фізичного виховання є заняття фізичною культурою. Під час занять найбільш оптимально вирішувалось питання оволодіння руховими навичками, елементами спортивних ігор, технічними прийомами, необхідними для проведення вправ спортивного характеру, розваг, естафет і розвитку рухових якостей. Фізичний інструктор закладу Лаговська Світлана Василівна дотримувалась моторної щільності занять, яка досягалася використанням різних методів, прийомів та продуманих форм роботи з дітьми, раціональним використанням спортивної та гімнастичної зали. В 2022-2023 навчальному році було проведено в нетрадиційній формі педраду фізкультурно-оздоровчого спрямування – година колективного мислення «Школа здоров’я» (24.11.2022 р.). В закладі проводились методичні тижні: «У єдності з сім’єю» (жовтень), «Тиждень зеленого світу» (квітень), «Тиждень безпеки дитини» (травень). В ЗДО №6 створені всі умови для професійного, особистого та духовного зростання вихованців. Цьому слугують розмаїття різних форм та педагогічних технологій, інноваційних підходів до фізичного виховання дошкільнят, систематичність їх здійснення. Пошук зорієнтований на заохочення дитини до активної рухової діяльності – як педагогічної керованої, так і самостійної. Маючи на меті сформувати фізично досконалу особистість, активно впроваджується в закладі театр фізичного виховання М.Єфименка фізінструктором Світланою Лаговською. Використання в практиці роботи з дітьми казкової фізкультури М.Єфименка передбачає якісно новий підхід в організації фізичного виховання. Театр побудований на золотих правилах: «Граючись – розвивати, граючись – оздоровляти, граючись – навчати, граючись – виховувати».
Специфіка роботи в ЗДО з фізичного виховання здійснюється за напрямками:
-формування валеологічної свідомості, запобігання та корекція плоскостопості (ходьба по ребристій палиці різними способами, катання тенісного м’ячика стопою ноги, збирання пальцями ніг дрібних предметів, малювання пальцями ніг, катання ребристої палиці, доріжка здоров’я);
-запобігання та корекція сколіозу (вправи з великими тенісними м’ячиками, вправи з гімнастичними палицями, вправи з великими м’ячами, вправи з сюжетно-ігровим обладнанням, вправи з мішечком на голові, вправи на само витягування);
-гармонізація психічного, емоційного розвитку (психогімнастика, етюди душі, психогімнастика з елементами звукотерапії, пальчикові вправи, музикотерапія, кольоротерапія, казкотерапія, релаксація з елементами аромотерапії, релаксаційно-дихальна гімнастика);
-загальне зміцнення організму традиційними та нетрадиційними методами (точковий та різні види масажу, дихальна гімнастика, масаж вушок, гімнастика для очей, полоскання горла, фітотерапія, елементи хатха-йоги, цілющі мудри, санація носоглотки).
Дбати про здоров’я дітей, формувати в вихованців основи здорового способу життя, вміння піклуватися про своє здоров’я та здоров’я оточуючих – пріоритетне завдання педагогів. Вихователі слідкують, щоб набуті дітьми на спеціальних заняттях знання з валеології використовувались у життєвих ситуаціях. Ефективною формою роботи є валеохвилинки, етюди душі, які включаються протягом дня в різні частини педагогічного процесу. Увага приділяється формуванню у дітей культури ставлення до свого тіла, його функцій, вихованню прагнення бути здоровим. На екранах здоров'я систематично висвітлюються всі відомості про стан фізичного розвитку та здоров'я дітей. Формуванню бажань бути сильними та здоровими сприяли системно проведені фізкультурні розваги, спортивні свята та Дні Здоров'я, які проходили під девізом "В здоровому тілі - здоровий дух!" під керівництвом фізінструктора Лаговської С.В.
Відповідно до кожної вікової групи, індивідуальних особливостей дітей та побажань батьків, педагоги розробили плани фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми. В листопаді в закладі проводився тематичний контроль груп: ІІ молодшої №3, середньої групи №1 та старшої групи №1 по темі «Системний підхід до організації та проведення занять з фізичної культури», а в грудні – порівняльний контроль дошкільних груп «Спільна робота педагогів і батьків з питань охорони життя і здоров’я дітей у воєнний період». Проведено ділову гру з вихователями на тему: «Безпека життєдіяльності».
Вся освітня робота закладу спрямована на досягнення високої мети – формування справжнього громадянина Української держави. Одне з провідних завдань сучасної освіти є національне виховання. Знайомство з рідним краєм, його людьми, природою сприяє становленню дитини як соціальної істоти, духовному зростанню маленьких українців. В освітній роботі з дітьми педагоги практикують різні форми роботи: заняття, бесіди, пішохідні переходи, екскурсії, свята, розваги, читання художньої літератури, створення проблемних ситуацій тощо. Поступово до нас повертається національна пам'ять, і ми по-новому починаємо ставитися до старовинних свят, традицій, фольклору, художніх промислів, декоративно-прикладного мистецтва, в яких народ залишив нам найцінніше зі своїх культурних досягнень, просіяних крізь сито століть. Розроблено систему роботи, яка охоплює всі напрямки роботи з морально – духовного розвитку особистості, залучаючи до взаємодії всіх учасників виховного процесу: педагогів, дітей, батьків. В ЗДО створена відповідна матеріальна база: обладнано залу здоров’я, кабінет психолога. Відповідальний національний характер має інтер’єр групових приміщень, в якому виражені особливості нашої рідної Дубенщини. В кожній віковій групі – національні куточки, куточок «Стежинкою духовності», які оснащені національною символікою, фотоальбомами «Дубенщина рідна», книгами – розгортками «Права маленької людини», ляльками-українками, краєзнавчими альбомами, фотолистівками, дитячими Бібліями тощо.
Належна робота ведеться по правовій освіті дітей. Вихователі формують у вихованців норми та правила правової поведінки. З цією метою проводять з дітьми різноманітні ігри-заняття морального змісту («Мої права», «Професії», «Квітка настрою» тощо), читають та переказують художні твори, обігрують проблемні ситуації тощо. Однак, старші дошкільники недостатньо володіють знаннями про свої права, називають лише окремі з них.
В освітній роботі з дітьми педагоги широко практикують нестандартні форми навчання: проведення інтегрованих, комбінованих, комплексних та тематичних занять, поєднання групових та індивідуальних видів діяльності, здійснення в процесі роботи індивідуально - диференційованого підходу у виборі завдань і шляхів розвитку, орієнтуючись, зокрема, на кожну особистість. Особливу увагу приділяють пізнавальному розвитку з метою не лише дати знання, а насамперед, навчити зосереджувати увагу, вміння логічно мислити, розвивати мову, пам'ять, кмітливість. У цьому їм допомагає виготовлений наочно-дидактичний матеріал з математики, розвитку мовлення, ознайомлення з довкіллям тощо. Значна увага приділяється формуванню у дітей логіко - математичних вмінь та навиків. На заняттях з логіко – математичного розвитку вихователі старших груп Горіна І.Я, Кочева Л.В., Шумська Н.О., Саковець Н.О., Кедись Л.В. розкривали красу математичних закономірностей, точність та досконалість математичної мови, надавали перевагу творчим завданням. Однак 5-6 річні діти можуть розмірковувати лише про конкретні предмети і явища або ті, які вони легко уявляють.
Виховання екологічної культури дошкільників – це одне з важливих завдань. Вихователі подають дошкільникам знання, які активізують інтерес до явищ, розширюють сферу емоційних вражень, виховують гуманне ставлення до природи, почуття обов’язку та збереження її багатств, патріотичного виховання на основі уявлень про красу рідного краю, а також формування моральних якостей, як доброта, чуйність, любов і увага до всього живого. Педагоги вчать дітей не лише сприймати красу, бачити її, відчувати і розуміти, а й щоб одержані естетичні враження викликали бажання діяти чесно, гуманно, відповідати власною посильною участю у створенні прекрасного.
Розвивають у дошкільнят самостійність, відповідальність у ставленні до природи і до людей, що живуть поруч вихователі Янішевська Н.В., Гаврилюк Л.В., Кедись Л.В., Карпюк З.В., Кідиба Л.В., Нагорнюк В.М., Горіна І.Я., Луцюк Т.В. Спонукаючи дітей до пошуково - дослідницької діяльності, вихователі вчать встановлювати взаємозв'язки в природі.
Вихователі Кідиба Л.В., Капітула І.Я., Бондарчук Л.М., Кочева Л.В. починаючи з раннього віку, закладають основи позитивного ставлення до праці, привчають до самообслуговування. В дошкільному віці діти знайомляться з передумовами виробничої праці, складаються уявлення про професії дорослих, формуються особистісні якості – працелюбність, наполегливість, цілеспрямованість, старанність. Однак, недостатньо уваги було приділено активній праці вихователів та дітей у природі. Мали місце недоліки в трудовому вихованні дітей. Насамперед слід звернути увагу на забезпечення інвентарем усіх видів дитячої праці в кожній групі, переобладнати куточки художньої праці, придбати необхідний матеріал.
Відомо, яким могутнім засобом виховання особистості дошкільника є оволодіння багатством рідної мови. Вихователі Гаврилюк Л.В., Луцюк Т.В., Кошелюк С.П., Шумська Н.О., Грель Т.С., Стрельчук Ю.О., Карпюк З.В. у кожному слові рідної мови вчать вихованців помічати не тільки звукове позначення явища, а й найтонші відтінки почуттів і переживань. На заняттях з рідної мови, в повсякденному житті вони використовують багато поезії, усної народної творчості. Цікаво та змістовно проходять ігри - заняття по навчанню читання за методикою М.О. Зайцева під керівництвом вихователя Луцюк Т.В. та навчання грамоти за методикою Л. Шелестової під керівництвом вихователя Грель Т.С. Однак недостатня увага приділяється формуванню граматично правильної мови, розвитку зв'язного мовлення дітей, тому у вихованців старших груп звучать більше однослівні відповіді. Значна частина старших дошкільників не вміє переказувати казки, декламувати вірші, римувати, складати оповідання, загадки. 58% шестирічок не вміють здійснювати усний звуковий аналіз слів. Слід більше уваги звертати на розвиток у дітей комунікативних здібностей, мовленнєвої компетентності, що є умовою успішного шкільного навчання.
В навчальному році було проведено семінар-практикум для педагогів «Мовленнєва робота з дітьми: шляхи оптимізації» з метою глибшого розкриття ролі та завдань мовленнєвої компетентності дошкільників.
З образотворчого мистецтва позитивним є те, що відповідні заняття проводяться у різних напрямках: вихователі навчають дітей різним способам зображення на папері, розвиваючи емоційну та зорову чутливість, здатність захоплюватись грамотному поєднанню різних матеріалів. Вводить малят в світ казки, розвиваючи зображувальні здібності дітей засобами різноманітних художніх технік вихователь Шумська Н.О., впроваджуючи в практику роботи з дітьми досвід Л. Шульги.
Музичне виховання організовується на належному рівні. Музичні керівники Блажевич Л.В., Бречко О.В. приділяють достатню увагу розвитку основ музичної культури, вчать дітей розпізнавати різноманітні жанри, впізнавати твори за мелодією. Музичні керівники спрямовують пізнавальну активність дітей на сприймання прекрасного, емоційний відгук на красу навколишнього світу, на вміння помічати, бачити, чути й шанувати цю красу, на формуваня бажання та вміння відтворювати її різними мистецькими засобами, зокрема засобами музичного мистецтва.
Умовами для реалізації завдань з розвитку творчих здібностей дітей шляхом диференційованого підходу до них слугують: наповнення програмового репертуару творами українського музичного мистецтва; введення творчих завдань у процес роботи; комплексне розв’язання завдань розвитку творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку – поєднання дії музичних, літературних, образотворчих чинників тощо; створення атмосфери співдружності і співпраці між педагогами та родинами дітей. Ефективність диференційованого підходу значною мірою зумовлюється спрямованістю власне освітнього процесу, формами та методами його організації.
З емоційним піднесенням та творчим підходом педагогів були проведені музичні свята та розваги в ЗДО: «Осінні вишиванки», «Андріївські вечорниці», «Миколай, Миколай, до нас в гості завітай», «В гості до Ялинки», «Стрітення», «Свято рідної мови» тощо.
Протягом навчального року в закладі проводилась чітка, систематична робота з метою формування у дошкільників знань, умінь та навичок відповідно до їх вікових та програмових вимог. Педагоги закладу в 2022 – 2023 навчальному році в освітній роботі з дітьми використовували як традиційні, так і нетрадиційні форми роботи. В освітній роботі з дошкільниками педагоги практикують альтернативні методики:
*навчання читанню за методикою М.О. Зайцева - вихователь Луцюк Т.В.;
*навчання грамоти дітей з ранніх років через гру за методикою Л. Шелестової - вихователь Грель Т.С.;
*використання методів мнемотехніки для підвищення мовленнєвої компетентності дошкільників – вихователь Стрельчук Ю.М.;
*розвиток зображувальних здібностей дітей засобами різноманітних художніх технік за досвідом Л. Шульги - вихователь Шумська Н.О.;
*сенсорний розвиток малят за системою М. Монтессорі - вихователі Капітула І.М., Кідиба Л.В., Бондарчук Л.М.;
*розвиток мовлення дітей засобами мнемотехніки – вихователь Горіна І.Я.;
*авторську систему М. Єфименка в фізкультурно – оздоровчій роботі з дітьми - фізінструктор Лаговська С.В.;
*методику Карла Орфа - музичний керівник Бречко О.В.
У ЗДО №6 успішно діяли профільні гуртки та студії:
*гуманітарного напрямку:
- "Читайлик" (навчання читанню дітей з ранніх років за методикою М.О.Зайцева), керівник – Луцюк Т.В.;
*фізкультурно - оздоровчого напрямку:
-
"Пластик - шоу", керівник – Лаговська С.В..;
*краєзнавчо - екологічного напрямку:
- "Стежками рідного краю", керівник - Гаврилюк Л.В.;
*художньо - естетичного напрямку:
-
"Салон Мокрелі і Акварелі", керівник – Шумська Н.О.;
-
"Це диво дивне -театр", керівник - Карпюк З.В.;
- "Дударики" (гурток гри на муз. інструментах), керівник Блажевич Л.В.;
- «Соловейко» (гурток вокального співу), керівник – Бречко О.В.
* інтелектуального напрямку:’
- «Пізнайко», керівник – Горіна І.Я.
Організація роботи гуртків викликає зацікавлення не лише дітей, а й батьків вихованців.
Підготовка шестирічних дітей до шкільного життя є важливим завданням закладу. Не стільки оволодіння сумою знань, необхідних у школі, скільки оволодіння цілою наукою життя. Всього в двох старших групах та в двох групах короткотривалого перебування дітей при ЗДО №6 та Ліцеї №6 виховувалось в 2022-2023 н. році 105 дітей. В санаторній групі ще 5 дітей старшого дошкільного віку та в середній №3 – 1 дитина, що теж пішла в школу. Отже, всього з 111 дітей старшого дошкільного віку в школу пішли 99 дітей.
Повноцінне здійснення завдань розвитку, навчання і виховання дошкільників значною мірою визначається налагодженням взаємодії дітей і дорослих: „педагоги – діти - батьки”. Педагогам і членам родин вихованців слід усвідомити, що і діти, і вони є повноправними учасниками педагогічного процесу, та взаємодіяти на засадах діалогу, довіри, партнерства з правом ініціативи, активної дії, самоконтролю. Позиція дитини потребує поваги, розумного захисту і підтримки з боку дорослих учасників взаємодії.
Активними формами роботи з батьками були тестування та анкетування батьків, консультації, відео презентації роботи з дітьми. Повноцінне здійснення завдань розвитку, навчання і виховання дошкільників значною мірою визначається налагодженням взаємодії дітей і дорослих: „педагоги – діти - батьки”. Педагоги і члени родин вихованців усвідомлюють, що і діти, і вони є повноправними учасниками педагогічного процесу, та взаємодіють на засадах діалогу, довіри, партнерства з правом ініціативи, активної дії, самоконтролю. Позиція дитини потребує поваги, розумного захисту і підтримки з боку дорослих учасників взаємодії.
Методична робота в закладі будується на принципах науковості, системності, послідовності, наступності, конкретності; на діагностичній основі, диференційовано, з урахуванням запитів кожного педагога. Має випереджувальний, аналітичний і творчий характер. Основна мета – спільними зусиллями педагогів та батьків виховати здорових, гармонійно та духовно розвинених, життєво компетентних особистостей. В закладі систематично проводились педагогічні ради, семінари-практикуми, тренінги, консультації, анкетування педагогів та батьків. Протягом року проводився практичний семінар «Мовленнєва робота з дітьми: шляхи оптимізації». Цілеспрямовано діяла творча група «Пошук» по проблемі «Соціально-громадянська компетентність дошкільника». Педагоги мали можливість переглянути відкриті ігри – заняття у своїх колег, готували творчі та практичні завдання на засідання.
Проведено колективний перегляд інтегрованих занять («Подорож в країну Сенсорики», вихователь Бондарчук Л.М.; «Бережемо матінку Землю», вихователь Нагорнюк В.М.; «Вишиванку вишиваю…», вихователь Намчук В.В.; «Лісові пригоди», фізінструктор Лаговська С.В.; «В гості киця завітала», вихователь Капітула І.М.; «Граючись, навчаємось», вихователь Янішевська Н.В.; «Хліб на столі – мир на землі», вихователь Карпюк З.В.); свят, розваг «Рідний край знати – свій народ шанувати»; «Свято Осені»; «Миколай, Миколай, до нас у гості завітай»; «Стрітення»; «Свято рідної мови» тощо.
Вивчення стану життєдіяльності дітей в закладі протягом навчального року здійснювалось шляхом проведення різних форм контролю, який охоплював всі групи ЗДО: в жовтні - епізодичний контроль «Адаптація дітей до дитячого садка», який охопив ясельні та ІІ-гі молодші групи; в листопаді - тематичний контроль «Системний підхід до організації та проведення занять з фізичної культури» (ІІ молодша №3, середня №1, старша №1); порівняльний контроль всіх груп в грудні «Спільна робота педагогів та батьків з питань охорони та життя здоров’я дітей у воєнний період»; в січні - епізодичний контроль педагогів, що атестувались; в лютому проводилась тематична перевірка середньої групи №2, санаторної групи, групи короткотривалого перебування дітей при ЗДО №6 по питанню «Стан роботи з громадянсько-патріотичного виховання дошкільників»; в березні – оперативний контроль «Робота з дітьми, які потребують допомоги»; в квітні – комплексна перевірка середньої групи №3; в травні – тематична перевірка старшої групи №2 та групи короткотривалого перебування дітей при Ліцеї №6 «Рівень розвитку образного мовлення старших дошкільників».
З педагогами в 2022-2023 н.році проводились індивідуальні та групові консультації на актуальні теми, тестування, анкетування. Були проведені ділові ігри «Безпека життєдіяльності» (жовтень), «Це треба знати» (листопад). Проведений диспут «Педагог і дитина: сучасні реалії» (січень); вікторина «Дубно моє сивочоле» (лютий).
Протягом навчального року в ЗДО організовувались тематичні виставки «В твоїх руках весь світ, малюк», «Золоті батьківські руки», «Великодні писаночки»; виставки дитячих робіт: «Весна іде, красу несе», «Вогонь наш друг, але не завжди», «Ми – діти рідної Землі» тощо.
В методичній вітальні узагальнено досвід педагогів з актуальних освітніх проблем виховання дітей дошкільного віку. В 2022-2023 році ця скарбничка поповнилася творчим доробком вихователя Намчук В.В. «Формування патріотичного світогляду у сучасних дошкільнят».
Фізкультурно – оздоровча робота в закладі спрямована на формування у дитини відповідального ставлення до власного здоров'я та знання про нього. Серед багатьох чинників, що впливають на здоров’я та працездатність дитячого організму, що росте, важливе значення має рухова активність як біологічна потреба в русі та організація повноцінного харчування. Старша медсестра ЗДО №6 Золотар Н.С. здійснює контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму в закладі, а також за фізкультурно-оздоровчою роботою, харчуванням, веде пропаганду здорового способу життя серед дітей, персоналу, батьків. Санітарно-освітня робота проводиться з педагогами, молодшим обслуговуючим персоналом, батьками з використанням таких форм роботи: консультації та лекції на теми: «Гігієна працівника», «Санітарний режим закладу», «Попередження інфекційних хвороб» та ін.; заняття по санмінімуму та складання заліків; бесіди з батьками: «Про щеплення», «Загартовування дитини-дошкільника», «Збалансоване харчування», «Вітаміни для дитячого організму»; випуск санбюлетенів: «Все про грип», «Обережно, гриби!», «Інфекційні хвороби», «Попередження дитячого травматизму»; листівки-блискавки про заходи по попередженню інфекційних та вірусних захворювань.
Організація харчування дітей здійснюється згідно «Інструкції про організацію харчування дітей в ЗДО», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 року № 298/227 та Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів від 24.03.2016р. №234, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 року за № 563/28693.
У закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски (про денне меню), графіки видачі їжі, добові зразки, призначені відповідальні особи за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медперсоналу та адміністрації. В ЗДО організоване трьохразове харчування.
В закладі наявний асортимент круп, цукор, борошно, масло вершкове, овочі, риба, м’ясні та молочні продукти, соки тощо. Всі продукти харчування, що надходять в заклад, відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість. Зберігаються продукти в спеціально облаштованих коморах, овочесховищах, холодильниках, де забезпечено дотримання санітарних норм, в тому числі товарне сусідство, температурний режим тощо. Дані про безпечність якості продуктів та термін їх реалізації систематично фіксується в журналі бракеражу сирої продукції. Облік продовольчої сировини фіксується в Книгах складського обліку продуктів.
ЗДО №6 забезпечує рівний доступ до освіти дітей з особливими освітніми потребами. Метою роботи є включення дітей з ООП в освітній процес, розуміння особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та потенційних можливостей розвитку в освітній роботі. В закладі працювала інклюзивна група. Освітній процес в інклюзивній групі допомагав здійснювати вихователям асистент вихователя Гомілко Катерина Олегівна. В закладі виховувалось 13 дітей з ООП. Цим дітям надавались корекційно-розвиткові послуги вчителів-фахівців: вчителя-логопеда, вчителя-дефектолога, вчителя-реабілітолога та практичного психолога. Впроваджено спільне викладання вихователя та асистента вихователя за моделями: модель консультування, модель навчання, модель співпраці або роботи в команді. Асистент вихователя готувала наглядне обладнання заняття, проводила фізкультурні хвилинки, виготовляла та адаптувала роздатковий матеріал.
В альтернативній освіті дуже важлива повага до особистості, цілісний світогляд, невтручання в особисте життя, поширення світогляду, індивідуальний підхід. Щоб зацікавили й мотивувати дітей на придбання нових навичок і вмінь застосовувались в роботі відеоролики, мультфільми, казки, картки, малюнки, музичні фізхвилинки, групові танці, ігри з м’ячем, ляльками, іграшками, іграшковими тваринами. На підставі записів у журналі спостережень за дітьми з ООП відстежувалася позитивна динаміка розвитку.
Практичний психолог ЗДО №6 Холод Людмила Василівна на протязі 2022 - 2023 навчального року працювала над: «Забезпечення захисту психологічного здоров’я та підтримки індивідуального розвитку особистості з урахуванням вікових особливостей дітей». Психолог проводила психодіагностичну роботу з дітьми, батьками та вихователями. Метою якої є психолого-педагогічне вивчення індивідуальних особливостей особистості дитини. Психолог виявляла причини виникнення проблем у навчанні і розвитку дітей, вивчала резервні можливості особистості, на які можна спиратися в ході корекційно – розвивальної роботи, виявляла на ранньому етапі пізнавальні інтереси та здібності дітей.
Людмила Василівна готувала та проводила психолого – педагогічні тренінги, виступи на яких поєднувала теорію та практику. Практичний психолог закладу дошкільної освіти здійснювала корекційно – розвивальну робота у формі індивідуальних і групових занять по корекції і розвитку. Корекційний вплив практичний психолог націлював на пізнавальний, особистісно – емоційний, комунікативний, психомоторний розвиток, поведінкові реакції, вікову компетентність, довільну регуляцію з задачами адаптації до освітнього закладу, готовність до школи. З питань виховання дітей дошкільного віку психолог використовувала різні форми психологічної просвітницької роботи з батьками, педагогами, які дають змогу пошуку власної позиції у батьків, педагогів, щодо важливих психологічних проблем у сучасному світі. Профілактична робота з батьками показує своє відображення у такому напрямку роботи, як зв’язок з громадськістю. Людмила Василівна тісно співпрацювала з соціальною службою міста. По мірі необхідності велася індивідуальна робота з сім’ями.
З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти, практичний психолог Людмила Василівна постійно співпрацювала з інклюзивно ресурсним центром. Здійснювала збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби. Проводила консультативну роботу з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання.
Для відновлення та збереження емоційного здоров’я дітей в умовах воєнного стану практичний психолог здійснювала дистанційний психологічний супровід. Жорстока реальність залишає у дітей дошкільного віку глибокі травми. Більшість дітей повертаються до норми після травматичних подій завдяки підтримці і турботі.
Спеціально для дітей внутрішньо переміщених осіб Людмила Василівна провела ряд занять на яких створила атмосферу любові і повного прийняття.
Колектив ЗДО №6 приймає активну участь в волонтерській діяльності. Зокрема допомагає продовольчо-фінансовими ресурсами, брав участь в благодійній ярмарці по збору коштів на потребу ЗСУ; допомагали дітям внутрішньо-переміщених осіб, організовуючи тематичні майстер-класи та розвивально-дидактичні ігри.